Sıkça Sorulan Sorular
En sık sorulan sorular ve cevapları
Teknik olarak böyle bir şey mümkün değildir. Her kullanıcı kendi IP adresi ile internete taşınmaktadır. Bir kullanıcıya verilen IP adresinin başka bir kullanıcıda kullanılmasına sistem müsaade etmemektedir.
POP noktalarına yapılan son kullanıcı erişimleri PPPOE ve MAC tabanlı denetimlerden geçmektedir. Dışarıdan birinin hattı dinlemesi teknik olarak mümkün değildir.
Yağmur ve kar için %99.9 kesintisiz hizmet için altyapı planlaması yapılmaktadır ve sistem bu şekilde çalışmaktadır. Yağmur ve karda kesinti yaşayabilecek noktalara hizmet vermemekteyiz. 2014 yıldır çalışan sistemimizde en kötü hava koşullarında dahi kısa kesintiler yaşanmamıştır. Aşırı rüzgardan antenlerin etkilenmemesi için iyi monte edilmesi gerekmektedir ve tüm noktalarımızın montajı bu şekilde yapılmaktadır.
Kesintilerin geneli elektrik kesintisinden kaynaklanmaktadır. Ups ve jeneratörlerin dayanabildiği kadar kesintilere yedekli güzergahlardan veri akışı sağlanmaktadır.
Hatlarda oluşabilecek teknik arızalar ile Türk Telekom ekipleri müdahale etmektedir.
Kablosuz internet hizmetimizi kullanırken sabit telefon hattı gerekmemektedir.
Havadan giden sinyaller veriye dönüştüğü sırada WPA2 ile şifrelenmektedir. WPA2 bilinen en güvenilir kablosuz şifreleme yöntemidir.
Kablosuz internet, pop noktalarına kurulan antenler vasıtası ile havadan taşınır. Hizmet alacak olan binanın yüksek noktasına kurulan alıcı anten ile, interneti pop noktasından alır, modeme veya direk bilgisayara aktarır.
Kurulum öncesi dış antenin bağlanabilmesi için gerekli çatı izinlerinin alınmış olması gerekmektedir.
Ev veya iş yeri içi kablolama tesisat işleri abone tarafından yapılması gerekmektedir.
Ev veya iş yeri bilgisayar,dizüstü,tablet ve cep telefonu gibi cihazların arızaları kurulum personeli yükümlülüğünde değildir.
Kurulumu kabul eden tüm aboneler bu şartları kabul etmiş sayılır.
– Servis Yükümlülükleri
Dış anten cihazında oluşacak tüm fiziksel arızalar müşteri yükümlülüğündedir.
Ev ve iş yerinde bulunan bilgisayar,dizüstü,tablet ve cep telefonu gibi cihazlarda oluşan arızalar müşteri yükümlülüğündedir
Modem arızasından yada fabrika ayarlarına döndürülmesinden dolayı oluşan arızalar müşteri yükümlülüğündedir.
Servisi kabul eden tüm aboneler bu şartları kabul etmiş sayılır.
Marmaris Bilişim dışarı sinyalleri Marmaris’in belirli noktalarında mevcut müşterilerimizin gündelik ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri için bulunan bir sinyaldir.
Marmaris’in her yerinde bu sinyal yoktur.
Direk abonelik için satışa kapalıdır.
Reklam amaçlı bir sinyaldir.Marmaris Bilişim internet isim ve logosunu gördüğünüz kablosuz internet servis noktasında cihazınızın wifi özelliğini aktive ediniz.
Kablosuz ağlardan (SSID) Marmaris Wifi’yi seçiniz.
Bilgisayarınızda yüklü web tarayıcı (Internet Explorer, Firefox, Google Chrome, Opera, Safari vb.) ile herhangi bir sayfaya gitmeye çalıştığınızda otomatik olarak karşılama sayfasına yönlendirileceksiniz.
Karşınıza gelen sayfada kullanıcı adı / şifre bilgilerinizi girerek Marmaris Bilişim Kablosuz İnternet hizmetini kullanmaya başlayabilirsiniz.
Kullanıcı adı ve şifreniz abone olduğunuzda telefonunuza SMS olarak gönderilecektir.
Marmaris Bilişimin internet kullanıcı adı ve şifreniz yoksa 0850 303 92 40 nolu çağrı merkezimizden bilgi alabilirsiniz.
Fiziksel teknik destek yani bir Marmaris Bilişim teknik personelinin bulunduğunuz binada destek sağlaması Marmaris Bilişim çağrı merkezinden oluşturacağınız talep ile gerçekleştirilmektedir. Destek talepleri oluşan sorunun çıkış kaynağına göre ücretli veya ücretsiz destek olarak ikiye ayrılmaktadır.
Ücretsiz teknik destek Marmaris Bilişim tarafından kaynaklı tüm sorunları içermektedir.
Ücretli teknik destek ise abone tarafından oluşan problemleri kapsamaktadır. Kısacası abonenin Wireless modem veya router kaynaklı konfigürasyon sorunlarına yerinde destek talebi, bina içerisindeki kablonun deforme olması, güç adaptörlerinin arızalanması gibi durumlar ücretli teknik destek kapsamındadır.
Eğer mevcut bir Marmaris Bilişim abonesi iseniz arkadaşınızı Marmaris Bilişim kullanıcısı yaparak +15 Gün ücretsiz abonelik kullanmaya devam edebilirsiniz.
Marmaris Bilişim abonesi yapacağınız her arkadaşınız için ayda 1 defaya mahsus olmak üzere koşulsuz +15 gün ücretsiz abonelik kazanacaksınız. +15 gün ücretsiz kullanım için yapmanız gereken Marmaris Bilişim personellerine kurulum esnasında eksiksiz bilgi vermeniz gerekmektedir.
Bilgileri verdikten sonra Marmaris Bilişim e abone sağlayan arkadaşınız size +15 gün kazandıracaktır.